Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Na seo4.net odnajdziesz wszystko, co warto wiedzieć o SEO.

Firmy i właściciele witryn internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie polecamy, to podjęcie działań samodzielnie. Nie dysponując doświadczeniem w problematyce SEO i nie śledząc systematycznie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać rzetelnie i – najważniejsze – skutecznie. Drugie podejście to utworzenie etatu dla specjalisty SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na budżet. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Budżet wydzielony na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w pracują tam również osoby od projektowania graficznego, kampanii Google Ads, kodowania czy copywritingu, które służą rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Po czym poznać rzetelną agencję SEO

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę w trakcie doboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Polecamy wybrać markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z firmą, która działa od minimum dekady, można mieć pewność, iż ma ona ogromne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się pokaźnym portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO częstokroć dodawany jest dział „Case study”. Zanim podpisze się umowę warto przeczytać opisy takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi trudnościami się mierzyła i z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: informuje o harmonogramie prac na najbliższe miesiące, a także dostarcza sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.

Druga istotna kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dodatkowe informacje o firmie, potrzebne do zaprezentowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać samodzielnie online, jak przykładowo informacja o prowadzonych do tej pory działaniach SEO oraz o istotnych dla klienta usługach lub artykułach, które zamierza wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – których ofert się wystrzegać

Z nieufnością warto podejść do agencji SEO, które oferują rodzaj współpracy z opłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie klient rozlicza się z firmą SEO wówczas, gdy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top10 lub do Top5). To wciąż często napotykany rodzaj rozliczeń, jednak wiąże się z wysokim zagrożeniem – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt za pomocą naruszania zasad określonych przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, dlatego sumienna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do ceny za działania firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – przeważnie w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, aby opracować dogłębny audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszelkie przedstawione w nim prace. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele niższe.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]