Nie zwlekaj! Wybierz świetną ofertę PBN w dobrej cenie.
Żeby odbiorca spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i przydatne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest stosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network – łatwe zdobywanie sporej liczby zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, gdyż są budowane i zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez większą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam treści. PBNy są często używane jako jeden z elementów szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej rzetelnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie to spory koszt, a później należy przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN
PBNy bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie dodane są istotne informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, e-mail czy telefon oraz adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też wpis w internetowym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym czy artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Inna ciekawa metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych traktują jako znak, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, pomocne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, w których kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z prawem, bieżącymi wydarzeniami, finansami czy medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO