Jeśli chcesz zlecić pozycjonowanie, skieruj się na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.
Znamy 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Ojca czy Tłusty Czwartek. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Najczęściej należy zacząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny typ pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane rozwiązanie dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie niższą konkurencję. Istotne jest również to, iż rośnie tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Eldom MT500 srebrna,
– telefon LG G6 biały,
– buty puma Axis czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest połączenie frazy z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę najczęściej:
– państwo (przykładowo “kompozytor Polska”)
– miejscowość (“gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Podgórze”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców mieszkających na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy firma ma mały budżet reklamowy i nie może konkurować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]